Circulair ondernemen in de regio Nijmegen

Vanuit de gemeente ontvingen we onderstaand bericht over circulair ondernemen, wat mogelijk ook voor onze leden interessant kan zijn.

“De gemeente Nijmegen en de ODRN bieden bedrijven met plannen voor circulair ondernemen een vrijblijvend adviesgesprek aan.  We helpen ondernemers graag om de juiste stappen te zetten. Wij geven u informatie over regelgeving en vergunningen. En wij helpen u bij het leggen van contacten met instanties en netwerken.

Bij circulair ondernemen gaat het bijvoorbeeld over:

circulair ontwerpen van producten (in de breedste zin van het woord)
hergebruik of levensduurverlenging van producten
het productieproces circulair inrichten, bijvoorbeeld door recyclen, voorkomen van afval, of afval gebruiken als grondstof voor nieuwe producten (of een andere hoogwaardige toepassing)

Vraag voor uw initiatief zo vroeg mogelijk een oriënterend, vrijblijvend adviesgesprek aan met adviseurs van de gemeente en de Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN):

www.nijmegen.nl/diensten/ondernemen/advies-bij-circulair-ondernemen/

Circulair ondernemen biedt economische kansen voor uw bedrijf, maar ook voor andere bedrijven in de stad en regio. Om de circulaire economie in Nijmegen te bevorderen, ondersteunen de gemeente Nijmegen en de ODRN ondernemers met advies”.